piątek, 31 stycznia 2014

NAJLEPSZE WHISKY ŚWIATA 2013 ROKU WG JIMA MURRAYA

Być może już trochę po fakcie, ale być może wciąż nie wszyscy wiedzą, że guru (nie boję się użyć tego terminu) Jim Murray, jeden z największych znawców i publicystów świata whisky, ogłosił wyniki swojego dorocznego konkursu na najlepszą whisky świata. Tym razem chodzi o najnowsze wydanie jego "Whisky Bible 2014", w której ocenia whisky z całego świata z sezonu 2013.
O wyborach Jima Murraya pisałem już rok temu, kiedy to zwycięzcą była Thomas H. Handy Sazerac Rye Whiskey od Buffalo Trace. Drugie miejsce (z tą samą ilością punktów - 97,5/100) zajęła wówczas William Larue Weller Bourbon Whiskey - również od Buffalo Trace! (patrz tutaj).
W tym wydaniu Whisky Bible zwycięzcą okazała się Glenmorangie Ealanta Private Edition. Jednak (co dla mnie najważniejsze), po raz drugi z rzędu drugie miejsce w plebiscycie Jima Murraya zajęła William Larue Weller Bourbon Whiskey! W obliczu tego faktu pozostaje mi jedynie pogratulować facetom z Buffalo Trace, na czele z master dostillerem Harlenem Whitleay'em.
A oto pełna lista zwycięzców w kategorii American Whiskey:
Bourbon of the Year
William Larue Weller 123.4
Rye of the Year
Thomas Handy Sazerac Rye. 132.4
US Micro Whisky of the Year
Cowboy Bourbon Texas Straight Bourbon Whiskey Aged Three Years
US Micro Whisky of the Year (Runner Up)
Balcones Brimstone Texas Scrub
Bourbon
No Age Statement (Multiple Barrels)
William Larue Weller 123.4
No Age Statement (Single Barrel)
Buffalo Trace Single Oak Project Barrel 101
9 Years & Under
Ridgemont Reserve 1792 Aged 8 Years
10-17 Years (Multiple Barrels)
Parker’s Heritage Collection Sixth Edition Master Distillery’s Blend Of Mashbills 2001
10-17 Years (Singlee Barrel) 

Four Roses Single Barrel 12 Yrs 5 months
18 Years & Over (Multiple Barrels)
Evan Williams 23 Years Old
Rye
No Age Statement
Thomas Handy Sazerac Rye. 132.4
11 Years & Over
Sazerac Kentucky Straight Rye 18 YO
Jeśli chcesz poznać wszystkich zwycięzców we wszystkich kategoriach, kliknij poniżej:
http://www.whiskybible.com/pressrelease.html

3 komentarze:

  1. Ciekawi mnie, czy wybór Jima odnośnie whiskey Buffalo Trace Single Oak Project Barrel 101, pokryje się z koncowym wynikem tego projektu. By the way, kiedy to planują ogłosić wyniki Single Oak Project? Pozdr, TF

    OdpowiedzUsuń
  2. Projekt ma się zakończyć w przyszłym roku. Sam jestem ciekaw, który numer wygra. Ja mam #88, a z rankingu wynika, że raczej ta beczka nie wygra. W Europie flaszki Single Oak Project są praktycznie nie do zdobycia. Mają jeszcze kilka w znanym nam angielskim sklepie, ale za 100 funtów, co jest prawdziwym zdzierstwem. Do tego nie wiadomo, jaki numer beczki nam się trafi. Ale...
    Nie byłbym sobą, gdybym nie namierzył innej, dużo lepszej oferty - za 50 funtów (czyli za pół ceny!!!). No i numery beczek znane: #33 i #133.
    Pozdrawiam Cie mój wierny "anonimowy" czytelniku ;) Mam nadzieję do zobaczenia za niedługo /TF
    Musisz mi poopowiadać ze szczegółami, jak było w Buffalo Trace Distillery, no i pokazać swoje fotki tego miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  3. No zdzierstwo..poproszę na priv. namiar na ten sklep i może jeszcze inne sklepy, o których nie wiem. Z góry przepraszam za śmiałość..:-)

    OdpowiedzUsuń