niedziela, 2 września 2012

WILD TURKEY VISITOR CENTER

Już blisko 100 milionów dolarów zainwestowało Gruppo Campari w rozbudowę i promocję destylarni Wild Turkey i jej whiskey od czasu, kiedy w 2009 roku przejęła markę i destylarnię Wild Turkey od poprzedniego właściciela Pernod Ricard. O zupełnie nowej wybudowanej destylarni (zamiast starej) pisałem tutaj. Również nie pominąłem budującej się właśnie nowiutkiej linii butelkującej, o czym wspominałem kilka miesięcy temu tutaj.
Tym razem donoszę, że plany absolutnie nowego Visitor Center są już gotowe, a kilka dni temu Jimmy Russell, legendarny mistrz destylacji Wild Turkey Distillery, wraz z gronem stanowych ważniaków wbił pierwsze łopaty w ziemię, stanowiącą grunt pod nową inwestycję (fotka poniżej).
Nowe Centrum ma zastąpić istniejące już w przyszłym roku, gdzieś w okolicach kwietnia. Budowla będzie znacznie większa od dotychczasowej (około 8 razy) i, rzecz jasna, znacznie nowocześniejsza. Wyglądać ma mniej więcej tak, jak na poniższej wizualizacji:
Opisywana inwestycja ma kosztować około 4 mln $ i obsługiwać 70 tysięcy turystów rocznie. Za projekt odpowiada De Leon & Primmer Architecture Workshop z Louisville, Ky.
Muszę na koniec podkreślić coraz większe zainteresowanie whiskey-turystyką w USA (a konkretnie w Kentucky, kolebce bourbon whiskey), i to ze strony turystów, jak i samych destylatorów. Niedawno pisałem o najnowszym projekcie Heaven Hill Distilleries pod nazwą Evan Williams Bourbon Experience, a przecież należy pamiętać, że od kilku lat z ogromnymi sukcesami działa należące do Heaven Hill Bourbon Heritage Center. Ponadto za jakieś 2 miesiące swoje super drogie Visitor Center otwiera James B. Beam Distilling Co. (Beam Inc.). Za kolejne pół roku Wild Turkey. Aż doczekać się nie mogę, co jeszcze zafundują swoim fanom kolejne duże marki american whiskey. Obiecuję śledzić temat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz