środa, 17 grudnia 2014

JACK DANIELS I BLANTON'S PO POLSKU

Wciąż nie macie pomysłu na prezent? Oto mój kolejny pomysł na wybrnięcie z kłopotu: Jack Daniels Single Barrel lub Blanton's Original.
Pewnie ktoś w tym momencie zdziwi się, że proponuję takie rynkowe "banały", jak wspomniane przez mnie wszędobylskie dwie american whiskey i... mógłby mieć rację, gdyby...
No właśnie. W pewnym sensie mam tu na myśli dość częste na półkach polskich sklepów marki w dość standardowym wydaniu. Jednak diabeł tkwi w szczegółach. Mam tu na myśli fakt,iż obie whiskey oznakowane są indywidualnymi etykietami dwóch wiodących sklepów alkoholowych w Polsce. Od razu zaznaczam, że nie jest to tekst reklamowy, sponsorowany przez właścicieli tych sklepów. Po prostu uznałem, że taki element naszej krajowej whisky-rzeczywistości godny jest wspomnienia - toteż postanowiłem wspomnieć.
1. JACK DANIELS SINGLE BARREL DOM WHISKY COLLECTION - jest to typowa wersja JD Single Barrel (0,7l, 45%), jednak w nietypowej konfekcji. Wszystkie 246 butelek pochodzi z jednej, wyselekcjonowanej przez właścicieli Domu Whisky beczki nr 13-0922. Selekcja odbyła się w w Lynchburgu (siedzibie Jack Daniel Distillery). Akcentem podkreślającym ten fakt jest m.in. metalowa etykieta na łańcuszku, dumnie nosząca napis w języku polskim. Beczkę rozlano do butelek 13 lutego 2013 roku.
2. BLANTON'S OSWiA LIMITED EDITION - To kolejna single barrel whiskey z USA w wydaniu polskim. Tym razem jest to bourbon pochodzący z destylarni Buffalo Trace, będący pierwszym na świecie bourbonem z pojedynczej beczki (debiut w 1984 roku). Pierwszy raz o pomyśle wydania przez M&P Alkohole i Wina Świata Blantonsa z dedykowaną etykietą usłyszałem w maju br. podczas dorocznej Toruńskiej Degustacji Wódek (o której pisałem tutaj). Rozmawiałem wówczas z właścicielem sieci M&P Mirosławem Pawliną i to on wspomniał mi o pomyśle, który chodzi mu po głowie. Oto pomysł przybrał postać materialną! "Polski" Blantons upamiętnia swą dedykowaną etykietą V Ogólnopolski Salon Win i Alkoholi M&P (odbywający się corocznie w siedzibie firmy). Pojemność butelki wynosi standardowe 0,7l, zaś zawartość alkoholu, jak przystało na wersję Original, wynosi 46,5%. Butelkowanie odbyło się w tym roku, choć nie znam do końca dokładnej daty tego procederu.
Podsumowując chcę pogratulować właścicielom obu firm tak pomysłu, jak i determinacji w jego realizacji. To świadczy co najmniej o tym, że rynek whisky w Polsce dojrzewa i staje się poważnym wyzwaniem dla tych, którzy chcą się na nim liczyć. Tak oto Dom Whisky i M&P dołączają do grona tuzów światowego handlu whisky, jak brytyjski The Whisky Exchange czy francuski La Moison du Whisky - dla których najwięksi na świecie producenci whisky również dedykują swoje produkty.
Tomasz Falkowski
http://american-whiskey.cba.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz